TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

"Dobra zmiana" w warszawskiej metropolii
UM WARSZAWA Tomasz Demiańczuk, TL, TransInfo - Opublikowano: 19.04.2017 13:55:08
Mapa inicjatyw samorządów i mieszkańców w odpowiedzi na projekt "ustawy warszawskiej"

We wtorek, 18 kwietnia, odbył się briefing prasowy poświęcony kończącym się konsultacjom poselskiego projektu ustawy o ustroju Warszawy. Zdaniem władz stolicy Mazowsza, mieszkańcy muszą mieć możliwość wypowiedzenia się o zmianach, które ich bezpośrednio dotyczą. Tryb wprowadzania zmian oraz "konsultacji" poselskiego projektu ustawy o ustroju m.st. Warszawy jest niezgodny z istotą demokracji.

Nikt już nie ma wątpliwości, że celem tej ustawy nie jest szukanie rozwiązań dla metropolii warszawskiej, cel jest mocno polityczny - chodzi o stanowisko prezydenta Warszawy. Fakt prowadzenia konsultacji, w których nie mówi się o szukaniu rozwiązań dla funkcjonowania metropolii jest dla nas dowodem, że ten cel jest jasno postawiony – mówi wiceprezydent Michał Olszewski i dodaje – Prosimy, apelujemy, a nawet żądamy, aby wycofać ten projekt ze ścieżki legislacyjnej. To będzie jedyny argument pokazania dobrej woli i szukania rozwiązań.

Mijają kolejne dni "konsultacji społecznych" poselskiego projektu ustawy o metropolii warszawskiej. Konsultacje są prowadzone w nierzetelny i nieprofesjonalny sposób. Wolontariusze PiS nie pojawiają się we wskazanych miejscach, nie są przygotowani merytorycznie do prowadzenia rozmów, zadają zmanipulowane pytania, często nie mają ze sobą ankiet, rozdają jedynie partyjne ulotki informacyjne.

Równolegle z konsultacjami miały być powołane zespoły problemowe. Zapowiedział to podczas marcowej konferencji Jacek Sasin, poseł wnioskodawca. Do tej pory nie zostały powołane.

Warszawa do 2030 roku

11 kwietnia rozpoczęły się konsultacje społeczne projektu strategii rozwoju Warszawy do 2030 r. Metoda, która została zaproponowana jest drastycznie odmienna od tej, jaką zaproponowano przy okazji prac nad ustawą o ustroju Warszawy. Każdy etap prac rozpoczynał się od dyskusji z mieszkańcami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi. Pomysły były zbierane podczas debat, konferencji, a także za pośrednictwem ankiet, w których kilka tysięcy warszawiaków wypowiedziało się, o jakim mieście marzą w perspektywie kilkunastu kolejnych lat. Prace zaczęły się ponad półtora roku, i dopiero w zeszłym tygodniu zostały przedstawiony projekt dokumentu. Po zakończeniu konsultacji społecznych wszystkie zgłoszone uwagi zostaną przeanalizowane. Posłużą one do ulepszenia projektu strategii. Następnie strategia rozwoju Warszawa2030 zostanie przedłożona do zatwierdzenia radzie Warszawy.

Nic o Nas bez Nas

Mieszkańcy Warszawy i okolicznych gmin nie zgadzają się na styl prowadzenia dialogu, ale przede wszystkim brak merytorycznej debaty na temat planowanych rozwiązań. Podwarszawscy i warszawscy samorządowcy podejmują liczne uchwały wyrażające sprzeciw wobec planowanej zmiany ustroju – jest ich już ponad 30.

12 nowych inicjatyw

Wynik referendum, które już odbyło się w Legionowie był dla PiS druzgocący – ponad 94% głosujących opowiedziało się przeciwko zmianom. Kolejne gminy zachęcone wynikami legionowskimi planują własne referenda. Do tej pory zostało potwierdzonych 12 nowych inicjatyw referendalnych w gminach metropolii. To są miejsca, w których wypowiedzą się sami mieszkańcy: 14 maja Nieporęt, 28 maja Konstancin-Jeziorna, pozostałe prawdopodobnie 4 czerwca: Wieliszew, Piaseczno, Michałowice, Milanówek, Józefów, Błonie, Pruszków, Stare Babice, Podkowa Leśna, Ożarów Mazowiecki.

Metropolia już działa

Zgodnie z danymi za ostatnie 10 lat opublikowanymi przez UE to właśnie Warszawa wraz z całą metropolią była najszybciej rozwijającym się regionem Europy. W ostatniej dekadzie, gdy w Pradze odnotowano wzrost na poziomie 12%, w Budapeszcie - 18%, Warszawa osiągnęła 57%. W 2014 r. Warszawa razem z 39 gminami zawarła porozumienie o współpracy metropolitalnej, które dzisiaj jest podstawą współdziałania w kluczowych kwestiach związanych z rozwojem gospodarczym i społecznym lokalnych wspólnot, m.in. inwestycje w parkingi P+R (60 mln zł ze środków unijnych na 27 parkingów), trasy rowerowe (ponad 300 km DDR za 240 mln zł ze środków UE), wspólna promocja gospodarczą firm, "Wspólny Bilet" (od 2007 r.). Dziś w systemie transportu metropolitalnego są 33 gminy. Ze wspólnego metropolitalnego transportu korzysta coraz więcej pasażerów – na przestrzeni ostatnich kilku lat jest to wzrost o 20%. W ramach współpracy z okolicznymi gminami w zakresie wspólnego systemu komunikacyjnego od 1 czerwca br. wprowadzono udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej: tańsze bilety dla podróżujących w 1. i 2. strefie, bilety grupowe dla uczniów oraz 3-dniowe dla turystów.

WIĘCEJ
Sprawdź też:
metropolia
ZTM Warszawa

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...