TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Co zrobić, gdy zawiedzie reklamacja?
UTK TL, Transinfo - Opublikowano: 20.12.2016 21:33:34
UTK sprawdza

Opóźnienie pociągu, brak wagonu, w którym została przyznana rezerwacja czy brak wagonu restauracyjnego, mimo że był on uwzględniony w rozkładzie ? to niektóre przykłady niewłaściwego wykonania usługi przez przewoźnika. W takiej sytuacji pasażer może oczekiwać rekompensaty. Podróżny może także żądać zwrotu kosztów za niewykorzystane bilety. Aby otrzymać należność, powinien złożyć reklamację. Jeśli przewoźnik nie udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni, reklamację uznaje się za uwzględnioną. Na początku 2017 roku pojawi się kolejny sposób ułatwiający rozwiązywanie sporów pasażer - przewoźnik. Przeczytaj, co radzi nam Urząd Transportu Kolejowego.

Nieuwzględniona reklamacja

Przewoźnicy nie zawsze uwzględniają żądania podróżnych. W takiej sytuacji pasażer może napisać odwołanie od niesatysfakcjonującej decyzji reklamacyjnej. Powinien złożyć je bezpośrednio do przewoźnika. Jeśli ten uzna jednak, że dokonał błędnej oceny sytuacji, lub zostaną ujawnione nowe, istotne okoliczności, może zmienić pierwotne rozstrzygnięcie. Ma na to 14 dni.

Co można zrobić, gdy przewoźnik uwzględnił tylko część żądań? W takiej sytuacji pasażer powinien napisać odwołanie o ponowne rozpatrzenie sprawy z prośbą o zmianę decyzji reklamacyjnej. Jeśli mimo to żądania podróżnego nie zostaną spełnione, może zwrócić się o pomoc do Urzędu Transportu Kolejowego.

Uwzględniona reklamacja i brak należności

Czasami zdarza się, że przewoźnicy nie udzielają odpowiedzi na reklamacje i nie wypłacają podróżnym żądanych należności. W takim przypadku powinno się wezwać przewoźnika do zapłaty. Po bezskutecznej próbie kontaktu można zgłosić się do Urzędu Transportu Kolejowego.

Innym przypadkiem jest niewypłacenie należności podróżnym, mimo pozytywnej odpowiedzi przewoźnika. W takich sytuacjach również warto zwrócić się do UTK.

Kiedy korzystamy z drogi sądowej?

W sądzie pasażer może dochodzić roszczeń wynikających z umowy przewozu dopiero wtedy, gdy wyczerpie drogę reklamacyjną u przewoźnika ? czyli gdy przewoźnik nadal nie będzie uwzględniał żądań. Do pozwu należy załączyć całą korespondencję reklamacyjną ze spółką kolejową, z którą prowadzimy spór.

Ważne terminy

   Rok od daty przejazdu ? tyle czasu ma pasażer na wniesienie do przewoźnika reklamacji (rozpoczęcie dochodzenia roszczeń).

    30 dni ? tyle czasu ma przewoźnik na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej.

    14 dni ? tyle czasu ma przewoźnik na podjęcie decyzji dotyczącej otrzymanego odwołania od niesatysfakcjonującej decyzji reklamacyjnej.

Wniesienie reklamacji wstrzymuje bieg przedawnienia, nawet jeśli czas na rozpatrzenie sprawy przez przewoźnika lub sąd przypada w terminie późniejszym niż rok od daty przejazdu.

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

10 stycznia 2017 r. wejdzie w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Pozwoli ona na powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei, który będzie funkcjonował przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego. Rzecznik zajmie się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z podmiotami świadczącymi usługi na kolei. Dzięki temu pasażerowie otrzymają kolejną możliwość dochodzenia swoich roszczeń. Rzecznik zaproponuje rozwiązanie sporu, więc nie będzie konieczności kierowania sprawy do sądu. Całe postępowanie nie powinno być dłuższe niż 90 dni. To oznacza, że rozstrzyganie spraw pasażerów zostanie znacznie przyspieszone w porównaniu z postępowaniem przed sądem.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Reklamacja
prawa pasażera
sąd
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....